17-19 d’octubre de 2016, Barcelona, Institut d’Estudis Catalans
Organitza: Societat Catalana de Musicologia (Barcelona) i Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini (Lucca)
Entrada lliure per als socis de la SCMUS enviant un correu electrònic (indicant CONGRÉS al tema) a scmus@iec.cat abans del 13 d’octubre. Aforament limitat.
PDF del programa complet del congrés a:
La Societat Catalana de Musicologia (filial de l’IEC) i el Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini de Lucca, es complauen en obrir el termini per presentar propostes de comunicació per al simposi: «Music Criticism 1900-1950», que es celebrarà a Barcelona del dilluns 17 al dimecres 19 d’octubre de 2016.
La relació entre la música i la crítica ha estat un tema de debat molt destacat en l’àmbit de la musicologia internacional en les darreres dècades. Aquest congrés vol contribuir a escatir aquesta complexa relació durant un període clau de la nostra història recent: la primera meitat del segle XX.
El congrés vol fer especial èmfasi en la relació entre música i política, a més d’incidir en la crítica musical com a mecanisme d’expressió en les esferes dels escrits sobre música, les opinions dels compositors, la premsa relacionada amb el teatre i la iconografia musical.
El comitè organitzador suggereix que les propostes de comunicació s’emmarquin en les següents àrees temàtiques, tot i que si es presenten altres temes també seran tinguts en consideració: Organitza: Societat Catalana de Musicologia organitza juntament amb el Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini de Lucca.
- Crítica i Estètica musical
- Escrits sobre música
- Compositors com a crítics musicals
- Crítica musical i identitat
- Nacionalisme i Modernisme
- Crítica Musical i Musicologia sota els règims totalitaris
- Música, mitjans de comunicació i crítica
- Premsa musical i teatral
- Representacions iconogràfiques i crítica musical
- Teories sobre crítica musical / Aproximacions teòriques
Comitè científic
- Jordi Ballester (Universitat Autònoma de Barcelona / Societat Catalana de Musicologia)
- Teresa Cascudo (Universidad de La Rioja)
- Germán Gan Quesada (Universitat Autònoma de Barcelona)
- Roberto Illiano (Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini)
- Massimiliano Locanto (Università degli Studi di Salerno)
- Gemma Pérez Zalduondo (Universidad de Granada)
- Luca Lévi Sala (Yale University, New Haven, CT)
- Massimiliano Sala (Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini)
Comitè organitzador
- Jordi Ballester (Universitat Autònoma de Barcelona / Societat Catalana de Musicologia)
- Imma Cuscó (Societat Catalana de Musicologia)
- Xavier Daufí (Universitat Autònoma de Barcelona / Societat Catalana de Musicologia)
- Roberto Illiano (Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini)
- Fulvia Morabito (Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini)
Ponents convidats
- Teresa Cascudo (Universidad de La Rioja)
- Germán Gan Quesada (Universitat Autònoma de Barcelona)
- Luca Lévi Sala (Yale University, New Haven, CT)
Les llengües oficials del congrés són l’anglès, l’italià, el castellà i el català. Els interessats en presentar una comunicació han d’enviar un resum de 500 paraules (com a màxim) i una síntesi biogràfica abans del diumenge 17 d’abril de 2016 a l’adreça:
conferences@luigiboccherini.org
La proposta ha d’incloure el nom de l’investigador que la presenta, les dades de contacte (adreça postal, adreça electrònica i telèfon) i la filiació acadèmica (si s’escau). Les comunicacions seleccionades disposaran de 20 minuts per a ser exposades (més 10 minuts de discussió). Posteriorment es publicaran en un volum miscel·lani.
El Comitè realitzarà la selecció abans de finals de maig del 2016 i, tot seguit, informarà de la seva decisió als proposants. Posteriorment es farà públic el programa i es donarà informació relativa a la inscripció, possibilitats d’allotjament i desplaçament.
Per a qualsevol dubte o informació addicional podeu contactar amb:
Dr. Roberto Illiano
conferences@luigiboccherini.org
www.luigiboccherini.org
Més informació: http://www.luigiboccherini.org/20musicriticism.html
Fullet general Cong. Internacional Music Criticism 1900-1950